Geoană îşi face campanie la persoane juridice

Ieri, când am deschis cutia poştală, pfaaai, să-mi dea lacrimile din nou.

Un plic alb impecabil, fără expeditor, dar cu numele firmei la destinatar, m-a făcut să sper că ne-or fi trimis cei de la Finanţe vreo scutire de impozite pe tot anul viitor, recompensă pentru fidelitatea afişată de când ne ştim.
Pe naiba.

Rup
anxious plicul, şi văd sigla roşie şi cu... trandafiri, a Alianţei PSD+PC. În colţul dreapta jos, o semnează "diplomatul" Geoană, nu înainte de a scrie drept formulă de încheiere "Cu încredere". De parcă i-ar fi scris mă-sii. Mă rog, îl scuzăm- poate că a lipsit de la ora de geografie unde s-a studiat scrisoarea formală.

Minunata şi absolut udătoarea de batiste epistolă constă în prezentarea soluţiilor de scoatere din impas a IMM-urilor, propuse de Mr. Geoană.
Prima dintre ravisantele măsuri o constituie, of course, eliminarea, de la 1 ianuarie 2010, a forfetarului. În privinţa asta, stimabile, dumneata nu făceai parte din coaliţia de guvernare în momentul în care s-a dat OUG care pune în aplicare impozitul? Da' ne-am obişnuit deja ca deştepţii să înceapă să se bată cu pumnii în piept cu mult după ce războiul a fost purtat.
O altă măsură, şi mai luminată, ar fi suspendarea achitării creditelor acordate IMM-urilor. Că cică s-ar fi luat aceeaşi măsură şi în Italia, şi ar fi bine să facem şi noi întocmai ca maimuţele. Păi măi deşteptule, dacă dobitocii care s-au înglodat în datorii către bănci pe termen mediu şi lung, plătesc timp de un an DOAR dobânda aferentă ratelor, în anul acela băncile măresc dobânzile şi comisioanele de-o să le vină celorlalţi clienţi să sară de pe Everest.

O măsură pe care încă nu mă pot hotări cum să o categorisesc o constituie actul unic de control- atât timp cât nu există indicii că un anumit agent economic ar încălca legislaţia în vigoare, acesta să nu fie "vizitat" de către organele de control decât la intervale de timp mai mari de doi ani.

Cea mai mare tâmpenie mi se pare acordarea de subvenţii de până la 500.000 de euro întreprinzătorilor ce riscă să intre în blocaj financiar. Pentru că e limpede că acele subvenţii vor ajunge tot la lingăii cu firme, care şad de-a dreapta partidului, şi nu la firmele care chiar au într-adevăr nevoie de bani pentru a-şi îmbunătăţi calitatea serviciilor, sau pentru a-şi dezvolta afacerile. (N-are nicio legatură cu mediul de afaceri, dar tot idiotul ăsta le promitea românilor căpşunari sume de 20.000 euro, în cazul în care aceştia ar fi revenit în ţară. Nu ştiu, poate că nu-şi dă seama, dar el promite din banii noştri, ai proştilor care plătesc impozite şi taxe până le sar capacele, având impresia că bugetul de stat e un sac fără fund, din care putem să luăm fără să ne gândim la consecinţa unei eventuale goliri. Golire în van, dacă aţi mai pomenit aşa ceva!)

În următorul paragraf, domnul Geoană ne prezintă prolifica activitate a braşoveanului mustăcios de frunte, pentru cunoscători, domnul Niţă Pateu. Apoi, Mirciulică mai are în plan şi un pachet de legi menite să resusciteze mediul de afaceri mioritic: legea holding-ului, legea lobby-ului, legea privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor aparţinând întreprinzătorilor tineri, precum şi modificarea legii patronatelor.

Ultima frază m-a dat pe spate, citez: "Consider că România va ieşi din criză doar printr-un proiect concret pentru sprijinirea şi încurajarea IMM-urilor." La asta am un singur lucru de zis: Bine-ai venit pe Pământ!.


Asta a fost nu pentru că ai fi meritat să îmi răcesc gura degeaba cu scrisorica ta pentru IMM-ul meu, ci pentru că, în campania asta, nu ţi-am acordat deloc atenţie. Sunt fată faină şi nu fac discriminări anti-prostănaci.



Comentarii

Marius Ola a spus…
Apropo de bine ai venit pe terra, oare ştie că a ajuns?
Oana a spus…
Mă-ndoiesc sincer. El e prea boem, n-ai văzut ce flori frumoase ştie să ofere?:))

Postări populare de pe acest blog

De ce îmi vine să sparg televizorul când îl văd pe Berceanu

Itinerariul unei duminici de octombrie