Despre pasiunea lingvistică a lui Niţă, PeSeDist de frunte

Nu contestă nimeni faptul că e vicepreşedinte de partid, nici că e pentru a doua oară deputat, nici că e ex-ministrul IMM-urilor... dar, mă gândesc serios cum o fi reuşit să treacă prin două facultăţi, şi cum o fi el, dom' profesor universitar, în stare să predea la facultate (?!).

Nu mi-aş fi ridicat astfel de semne de întrebare dacă nu aş fi avut ocazia, astăzi, de a pălăvrăgi cu un eminent membru de partid roşu, care îmi povestea cum, în campania pentru prezidenţiale, dom' Pateu, în faţa unui banner cu Geoană şi gaşca lui de salvatori ai naţiei, plus un mesaj electoral ce conţinea şi cuvântul "jignim", întrebă dând din mustaţă: Mă, sigur "jignim" se scrie cu "g"? Nu cumva e cu "c"? Ia să ne uităm pe DEXonline, ca să fim siguri!

Pur şi simplu, nu mă puteam abţine să nu vă împărtăşesc bârfa asta. Vă imaginaţi cum ar fi fost dacă Geoană ar fi câştigat cursa pentru Cotroceni? Dom' Niţă ar fi fost numit în fruntea Academiei Române, la Secţia de Filologie şi Literatură, pentru a se dedica, mintos, feluritelor studii lingvistice şi literare de excepţie, precum şi elaborării unui nou DOOM, în care verbul "a jigni" era ridicat la rang de "a jicni" (fie vorba între noi, dar mie mi-e rău numai când văd cum arată scris, d-apoi să mă mai şi gândesc că ar putea fi varianta corectă!).
Iar funcţia de secretar ar fi revenit unui alt academician doctor honoris causa- Dom' Vanghelie, de la 5, care s-ar fi dedicat schimbării pluralelor din limba română. Şi, poate că i-ar fi cerut un pic de ajutor mai fragedei EBa, care, chiar dacă nu e de aceeaşi culoare politică, trebuie să recunoaştem, le are cu limba. Română.



Comentarii

Marius Ola a spus…
Cred că EBA ar fi scos toate vocalele din limba română. Din câte am observat o cam încurcă:)

Postări populare de pe acest blog

De ce îmi vine să sparg televizorul când îl văd pe Berceanu

Itinerariul unei duminici de octombrie