Cozonac


Aseară am făcut cozonac. Da, da, nu vă uitaţi cruciş- vraiment eu l-am făcut. Sub atenta îndrumare a lui maman, am adunat ingrediente, am cernut făină, am ras coajă de lămâie şi de portocală, am amestecat drojdie cu lapte şi le-am pus la dospit, am frământat aluatul într-un castron mai mare decât mine, am pregătit umplutura, din nuci şi mac...
Şi am reuşit. 6 cozonaci mari şi frumoşi, plus încă o plăcintă cu brânză dulce şi stafide.

Până azi-dimineaţă am dormit ca un prunc. Mai ales că aseară, în timp ce cozonacii erau la copt, am lăsat toate uşile din casă deschise, ca să se răspândească aroma aceea care înnebuneşte pe oricine.
Acum sunt obosită moartă. Azi am făcut curat. Din nou, deşi săptămâna trecută fusese făcută curăţenia generală. Dar, cum la mine nimic nu e niciodată prea curat... Presupun că ăsta e unul din marile mele defecte- văd mizerie chiar şi acolo unde nu e.
La amiază, după ce-am împodobit şi bradul, privind în acelaşi timp şi la circoteca "Boc 4 în Parlament", voiam şi eu să mă odihnesc- atât meritam şi eu. Dormi, dacă poţi! În primul sfert de oră m-am enervat- cei de deasupra se băteau şi răcneau; pe alţi dragi vecini îi apucase râcâitul cu lopata, prin zăpada topită, fix sub geamul meu; vecinu' de dedesubt cânta la acordeon. Numai covoare nu se băteau pe-afară, în rest totul era o adevărată simfonie.

Voi în ce stadiu sunteţi cu pregătirile de Crăciun?


Comentarii

Marius Ola a spus…
Hmm, mi-e poftă de cozoncac, după imaginea din poză şi din povestioara ta. Asta, în ciuda faptului că nu prea mă am foarte tare cu dulciurile.
Nu mai bat covoare, respectiv am schimbat tematica apartamentului, de la comunism la neo-nazism, luându-mă şi după voinţa populară:)

Postări populare de pe acest blog

De ce îmi vine să sparg televizorul când îl văd pe Berceanu

Itinerariul unei duminici de octombrie