Cum ar putea zăpada să aducă bani la bugetul local

Se presupune că ea papă bani de la buget. Pentru că firmele care se ocupă de deszăpezire, împrăştiere de materiale antiderapante, curăţat zăpada, bla, bla, trebuie plătite. Cu bani buni şi frumoşi.
Tot la fel de bine, zăpada ar putea să şi producă bani. Iată cum:

A nins. De vreo trei dimineţi, înotăm practic prin zăpadă. Astăzi s-au mai liniştit apele, însă ieri... Ieri a fost haos, atât pe şoselele din Braşov, cât şi în parcări şi pe trotuare. Despre şosele şi parcări nu mă mai agit să discut, pentru că au mai discutat şi alţii.
Eu vreau să mă leg de trotuare. Trotuare care se aştern de-a lungul arterelor, bulevardelor, străzilor, trecând prin faţa a numeroase firme, de parter ori ba, sedii de bănci, magazine, felurite buticuri de cartier, frizerii, farmacii, şi câte şi mai câte.
Unde vreau să ajung- atunci când ninge, tuturor ne revine obligaţia de a deszăpezi ceva. Şi aici nu mă refer la maşini, ci la căile de acces înspre locuinţele noastre, fie ele case, ori apartamente de bloc. E atât o obligaţie ce ţine de bun-simţ, cât şi o necesitate, pentru că Doamne fereşte, nu se ştie niciodată cum ne putem rupe ceva. Oase, mă refer.

Dacă noi deszăpezim, ele, societăţile care deţin sedii cu vedere la bulivar, de ce nu ar fi obligaţi să îşi cureţe bucăţica aferentă de trotuar? Adică aşteaptă vreo forţă supremă care să vină să dea cu un pic de sare sau cu lopata? Sunt sigură că veţi fi întru totul de acord cu mine, când afirm că în ultimele două-trei zile am trecut pe lângă nenumărate astfel de sedii, în faţa cărora trona, neatinsă, o zăpadă de intrai până la glezne, ori, mai rău chiar, îţi rupeai gâtul.

Din câte ştiam eu, acum câţiva ani, la noi în oraş, cu precădere în Centru, se obişnuia ca inspectori ai Primăriei să se mişte "pe teren" şi să aplice avertismente şi amenzi cu privire la acest aspect, al deszăpezirii trotuarelor din faţa sediilor.
Acum vă întreb, dacă tot ne plângem de criza ce-a lovit bugetul, de ce nu am mai practica acest sport şi iarna asta? E valabil şi pentru cei care stau la case, şi cărora le e lene să ia o lopată şi să cureţe partea lor de trotuar!


Asta pentru că vederea la corso trebuie să coste şi ea ceva!



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De ce îmi vine să sparg televizorul când îl văd pe Berceanu

Itinerariul unei duminici de octombrie