Pe sub Tâmpa

  • CU CE NE-AM ALES DE PE URMA MICULUI OKTOBERFEST


Încă de prima dată când am auzit că în Braşov se va desfăşura o replică în miniatură a serbării muncheneze Oktoberfest am avut o reacţie negativă. În primul rând, fiindcă urăsc berea, în al doilea rând, pentru că nu sunt o fană a „împrumuturilor” culturale, şi în al treilea rând, pentru că eram absolut sigură că toate manifestările de-acolo nu vor aduce nici turişti adevăraţi, nici investitori, ci doar oameni dornici de înghesuială şi ameţiţi de la bere.

Astăzi, pentru că tot aveam drum prin centru, şi un amic îmi spusese că a rămas şocat să vadă mizeria lăsată de berari, mi-am zis să mă abat şi pe sub Tâmpa. Şi nu puteam să nu trec şi pe lângă Olimpia, locul unde s-a ţinut toată mascarada cu iz nemţesc.


Mă uitam pe zidul Bastionului Ţesătorilor, pe care scrie că a fost construit între anii 1421-1436, ceea ce înseamnă că are o vechime de peste 570 de ani, şi mă gândeam că toate zidurile de acolo ar mai fi putut dăinui încă pe-atât, fără să fie nevoite să vadă ceea ce am văzut, şi fotografiat eu astăzi, fără mirosul

pestilenţial, care provenea de la toaletele ecologice amplasate fix in mijlocul trotuarului ce duce sub Tâmpa, fără ca iarba ce le străjuieşte să fie călcată cu nesimţire de roţile maşinilor, şi fără ca ele însele să fie udate cu fel de fel de...lichide.


M-am întors acasă cu un dezgust imens, cu o dezamăgire profundă, care nu cred că îmi va trece prea curând, cu întrebări de genul „De ce nu ne putem şi noi civiliza odată pentru totdeauna?!”, cu o colecţie de poze impresionante de la faţa locului, şi cu speranţa (deşartă, ce-i drept...) de a-i face pe cei de la nivel înalt să vadă aceste lucruri, spre a-şi da seama dacă nu prin aceste manifestări ne batem joc de propriul minunat oraş în care locuim cu toţii, de sumele

fabuloase de bani cheltuiţi pentru renovarea obiectivelor turistice din zonă (n.a. Zidul Cetăţii, Bastionul Ţesătorilor, Galeria, Turnul Lemnarului, etc), cât şi de cei aruncaţi, în fond şi la urma urmei, întru atragerea de turişti prin programe gen Braşov Be.Live.It.

Se merită ca pentru trei zile de dezmăţ aşa-zis nemţesc, să ne batem joc de locurile valoroase ale oraşului?


  • CARE-I TREABA CU CENTRUL DE AGREMENT?

Dacă bine îmi aduc eu aminte, acum vreo 4 luni, stătea spânzurat de însuşi Centrul de Agrement de sub Tâmpa, un banner pe care scria „Investiţie blocată de Primarul George Scripcaru”. Nu intru în detalii politice, căci nu e acesta scopul, dar mă leg de faptul că, din moment ce acum banner-ul a dispărut, se presupune că Centrul ar fi trebuit să funcţioneze.


Da’ de unde! Dacă veţi avea curiozitatea să treceţi pe-acolo, şi de nu veţi fi dărâmaţi de mirosul de cârciumă ce iese dinăuntru, veţi putea observa cum interiorul s-a lăsat invadat de mese şi scaune, iar în spatele locaţiei s-a amenajat o terasă, acoperită parţial de binecunoscutele umbrele Braşov- Probably the best city in the world, toate acestea asezonate cu un panou sandwich ce tronează în faţa intrării, ce anunţă potenţialii clienţi că localul este deschis între orele 11 - 19.

Acum, dacă tot au transformat clădirea Centrului în bar/restaurant, propun ca terenul de sport adiacent să fie prefăcut în ring de dans... iar noapte de noapte să se organizeze o discotecă în aer liber... aşa, ca-n oraşele bune şi care se respectă. Ce ziceţi?


PS. Post scris, de fapt, marţi. Aşadar, îmi cer scuze pentru întârziere.

PS2. Atâta vreme cât unii nu vor să permită ca astfel de imagini să fie supuse ochiului public,sunt ferm convinsă că gradul de civilizaţie şi respect faţă de această urbe vor rămâne la acelaşi nivel precar.



Comentarii

Marius Ola a spus…
Deh, problemele românilor cu privire la orgnaizare şi civilizaţie. Se cam uită că asta însemnă şi curăţenia:)
flavius a spus…
servus...
de acord cu tine. se puteau gasi locuri mult mai potrivite pentru acest... Berar. locuri mai largi, nu in vecinatatea unor monumente, si unde, desigur, sa functioneze perfect salubrizarea. sper ca anul viitor sa se intimple asa, daca o mai fi sa fie... in privinta Agrementului, am trecut azi pe acolo si se pare ca saptamina aceasta se vor deschide si salile de sport/fitness si piscina. iar la iarna patinoarul. sper sa fie asa. oricum acolo a fost ani buni doar o cladire in parasire.
toate cele bune!
Oana a spus…
@ Marius: Nu cred că istoria a cunoscut oameni mai... nepăsători faţă de ceea ce lasă în urma lor.

@ Flavius: Eu nu cred că se pune problema salubrizării, ci mai degrabă a bunului-simţ al participanţilor la manifestare. Eu, una, pe doritorii de bere i-aş fi dus, pentru festival, pe un teren viran:D
Cât despre Agrement, m-am cam săturat de naivităţi din astea... De câţiva ani tot sper că voi mai patina acolo, aşa cum făceam când eram de-o şchioapă. Plus că nu îmi închipui unde vor mai funcţiona şi sălile de sport, având în vedere că restaurantul, barul, sau ce-o fi ăla, funcţionează pe întreg nivelul superior al clădirii. Dar, ştii cum se spune, 'om trăi şi-om vedea:)

Postări populare de pe acest blog

De ce îmi vine să sparg televizorul când îl văd pe Berceanu

Itinerariul unei duminici de octombrie