Vineri, august

"Ultimul weekend din vara asta"- fraza mi-a picat exact ca un ciocan în moalele capului.

În general îmi place să contrazic. Tocmai de-asta aş vrea să zic că vara nu-i pe sfârşite, că urmează încă 3 luni cu soare mult şi raze fierbinţi, aşternute pe piele, că pot să mai îngurgitez încă 20 de kilograme de îngheţată, fără să mă gândesc la amigdale.
Aş vrea să cred că ploile vor fi în continuare scurte, calde şi "cu găleata", şi nu lungi cât o săptămână de post, anoste şi gri. Aş vrea să calc prin roua groasă a ierbii, şi să n-o las niciodată să se transforme-n brumă rece.
Mi-ar plăcea să port rochiţe şi sandale mereu... să simt hainele vaporoase cum se lasă umflate de vântul cald şi sufocant de seară.
Aş vrea să muşc mereu dintr-o felie de pepene rece şi făr' de sâmburi, şi să am mereu lângă mine o farfurie plină ochi cu struguri şi piersici.
N-aş lăsa nici praful verii să plece, înecat de ploile toamnei, chit că-mi murdăreşte tot- de la ferestre şi maşină, până la încălţări.
Aş vrea să mă trezesc în fiecare dimineaţă după ora 9 şi să-mi pară rău că n-am văzut răsăritul roşiatic, răsfrânt în geamurile blocurilor din jur.
Să-mi beau cafeaua, tolănită într-unul din fotoliile din nuiele scârţâitoare, îmbrăcată doar într-o pijămăluţă din mătase, fără a simţi nicio pală de frig pe piele.
Îmi place să-l văd pe Bubu tolănit într-un colţ răcoros de gresie, cu blaniţa-i de pe burtă încreţită, mai mult decât îmi place iarna să-l văd şezând ghemuit pe calorifer.
Să privesc încă 100 de apusuri ce-ascund Soarele după Tâmpa, şi pictează ceru-n mov şi roz, şi să nu-l las niciodată să mai plece de pe cer.
Îmi place greierele care de vreo 3 seri îmi cântă ore-n şir, din miez de noapte, şi până-nspre zori.
Vreau să-mi las noapte de noapte fereastra întredeschisă, să las mirosul nopţii în cameră, în aşternuturi, şi-n păr.

Tu ce faci în weekend-ul ăsta?




Comentarii

Notopic a spus…
" E inca verde iarba pe coline
Si zilele nu s-au scurtat de tot
Si cineva cu-n sac in spate vine
De sus din munti ca de la un complot.

Porumbul are inca dinti de lapte
Albinele se-ngreuneaza-n zbor
Varatec ploua in fiecare noapte
Si greierii mai canta pana mor.

Cojoacele n-au coborat din poduri
Iubirile n-au coborat din vis
Se coc gutui in foarte multe moduri
A le musca e inca interzis.

In clai de fan miroase a foc de floare
Cerboaicele nu cauta mascul
In aburii de vifor cerul moare
Mai este pana la nunta timp destul.

Si totusi vine toamna,si totusi vine toamna
Si tu o stii si o ingani
Si totusi vine toamna, si totusi vine toamna
Si vai: suntem batrani. "

Ei...hai Oana... nu-i asa tragic. In fond... ce farmec ar mai avea vara daca ar tine o vesnicie?
Fiecare anotimp are farmecul lui...pana si toamna cu ploile-i lungi si statornice... Apoi vine iarna si uneori ( mai rar in ultimii ani... e drept ) ninge ca-n filmele rusesti. O ninsoare ca-n basme... cu fulgi mari... face cat o saptamana cu soare ( cel putin pentru mine :P ).
Oana a spus…
@ Notopic: E bine că măcar unii dintre noi nu s-au plictisit încă de optimism:)

Postări populare de pe acest blog

De ce îmi vine să sparg televizorul când îl văd pe Berceanu

Itinerariul unei duminici de octombrie