Prima zapada...


Daca as spune acum ca imi displace venirea asta timpurie a zapezii, in mod sigur risc sa-mi aud cateva de la iubitorii iernii... Asa ca, spun doar ca zapada a pictat tot ce ne inconjoara... De la fereastra vad Tampa, in toata splendoarea ei, dar si Bunlocul si Piatra Mare, care sunt si ele, de cateva zile bune, acoperite de cativa centimetri de omat...

Imi aduceam aminte, acum cateva ore, cum era "inceputul zapezii" atunci cand eram mica... In mod sigur incepea sa fulguiasca in intervalul de timp pe care il petreceam la scoala... Si tocmai din cauza asta, atunci cand un coleg de pe randul de la geam tipa "Ninge!", toata clasa incepea sa freamate... De bucurie, de nerabdarea de a ajunge afara, in curte, unde se fabricau cu sarg bulgari mari si uzi, care dureau sub greutatea lor atunci cand te loveau... Nu mi-a placut niciodata sa fiu implicata in bataile cu zapada... Sunt mult prea calma ca sa ripostez asa cum ar fi meritat micii monstri care pandeau la tot pasul, unde mai pui ca sunt o fire contemplativa- iubesc doar sa privesc zapada cum cade din vazduhuri...

Azi-noapte, pe la 4.30, cand am iesit din casa, ploua torential... Si peste vreo ora, cand m-am (re)culcat, tot ploua plicticos... Mi-am zis: Daca n-a inceput sa ninga pana acum, pana dimineata nicio sansa... Da' de unde... Pe la 9, cand m-am ridicat intr-un cot, somnoroasa, cu ochii mici si noua-mi freza zburlita, si-am aruncat, un pic tematoare, o privire afara- ZAPADA... Ningea cu fulgi imensi... Eu una ii vedeam cat palma, dar oricum nu exista riscul ca cineva sa se fi ales cu capul spart din pricina lor... Prima reactie a fost sa-l anunt pe Bubu, care dormea la picioarele mele, iar el saracul, odata postat la fereastra, nu-si mai lua ochii de la atata ALB...

N-a trecut mult pana ce totul s-a transformat intr-o "udatura" totala, zapada macinata sub rotile masinilor amestecandu-se cu apa cazuta peste noapte... Parca se deschises un fel de patinoar auto, unde mai pui si faptul ca parcul s-a umplut cat ai clipi de tanci disperati de a manca zapada (?!)... S-a incropit degraba si un om de zapada, fara oala in cap si morcov pe post de nas, dar indeajuns de dragut ca sa reziste- peste nicio ora de la "opera" unora, s-au gasit vandalii care sa-l distruga intr-o clipita...

Altceva nu stiu ce-ar mai fi de zis... Presupun ca ati vazut cu totii eternele blocaje de inceput de iarna de la noi din tarisoara... A fost invocata vesnica scuza cu "luatul prin surprindere al autoritatilor", desi codul galben fusese anuntat de cateva zile...

Ce-a fost azi cu zapada, dar ce-o fi de maine incolo cu -15 grade Celsius???

Comentarii

ShadowLight a spus…
mda... mie zapada de dimineata mi-o dat numai batai de cap... de 4 ori a trebuit sa dau zapada din fata casei si din curte.... off...

URASC IARNA... IMI PLACE VARAAAA :X
Oana a spus…
@ShadowLight: Dezavantajul de a sta la casa:)) Dar nici eu n-as da casa pe bloc;)
Ovidiu Eftimie a spus…
E că pare mai curat oraşul proaspăt nins? Şi prima jumătate de oră, când doar stai şi te uiţi pe fereastră e chiar relaxantă.

P.S. Am dat şi eu zăpadă de dimineaţă, cu lopata, apoi am fost să-mi iau lopată specială, şi am mai dat şi seara. Deh...casă.
Oana a spus…
@Ovidiu Eftimie: Da, de dimineata parea mai curat, dar in cateva ore totul a devenit o mocirla murdara, si se poate vedea si in poza ce efect are calcarea in picioare a zapezii:))
Cat despre datul zapezii, nu l-am practicat ieri, dar in mod sigur il practic cand ma duc la casa de vacanta:))

Postări populare de pe acest blog

De ce îmi vine să sparg televizorul când îl văd pe Berceanu

Itinerariul unei duminici de octombrie