Cam la ce se raporteaza romanul...


Am pomenit de nenumarate ori faptul ca valorile sociale, morale, ce sa mai vorbim de cele materiale- care sunt la pamant, se schimba cu fiecare zi ce trece... Si acum, dupa o intreaga saptamana de observatii, mai mult sau mai putin pertinente, si cu atat mai putin intentionate, am decis sa scriu despre lucrurile care, vad eu, mai nou, sunt apreciate...


Adevarul e ca cei care au facut aprecierile nu trebuie acuzati intru totul, si fara drept de apel... Insa lucrurile pe care le-au scos pe gura, si mai intai le-au procesat in creieras, m-au mirat intru catva...


Prima povestioara, legata de o prietena extrem de buna de-ale mele- se stie ea, imi relateaza, cu patos si frecandu-si palmutele-i extaziate, despre doi tipi, un anume Gabi, si inca un Adi... Adi e mai dragut decat Gabi, dar oare de ce? Are X5 dom'le, plus ca tine minte ce-i place fetei, si se face luntre si punte, doar, doar i-o intra in gratii... Oricum, povestea e extrem de amuzanta, dar ca sa ma leg strict de valori, si pentru ca stiu ca prietena asta nu e interesata de oameni, tinand cont de astfel de criterii materiale, ma opresc aici...


A doua povestioara mi se tot intampla mie, cam de vreo saptamana... Cred ca miercuri- ziua aceea mirifica, de va spusesem eu ca imi vine sa plec in lumea larga, se trezeste o oarecare duduie, cu nume bineinteles, dar pe care nu il pomenesc, din simplul fapt ca nu mi-l amintesc, si nici nu prea ma intereseaza, sa imi spuna: "Tie iti cam plac tocurile, umbli mai mereu cu tocuri..." Ce-am inteles eu din asta? Fie ca retina ei e capabila sa perceapa doar invelisuri, nu si continuturi, fie ca o oftica faptul ca eu pot si ea nu- haha... In apararea mea, "sare" o alta duduie, a carei nume incepe cu litera A, si e la fel de comun si insipid ca Alina, Alexandra, Andreea, A(something), dandu-i replica celei dintai: "Ea se imbraca comod si finut..." St...st...stati o clipa... De cand am ajuns eu subiect de dezbatere publica?! Ah, si dumneata, duduia "A", te-am angajat cumva drept purtator de cuvant, sau avocat? Nu? Atunci sezi in banca dumitale...

Nu, nu i-am zis nimic- am stat doar, cu o mirare tampa afisata pe chip, privindu-le pe cele doua in dezbaterea publica a infatisarii mele... Norocul lor e ca s-au oprit aici... Nu pentru ca s-ar fi oprit... Ci pentru ca, la cativa pasi de noi, au zarit o alta duduita, si mai si, incaltata cu niste fosti pantofi de mireasa, de lac, cu dantela alba, asortati la o pereche de blugi... Eh, la asta pana si acum ma minunez cum de n-am inceput o cronica vestimentara, dar na- mai am si eu momente in care tac...


A treia povestioara, legata tot de mine, intr-un fel sau altul... O duduie, din grupa mea, a carei nume incepe tot cu litera A- cred ca a fost la moda in '89, imi spune, bineinteles din proprie initiativa, si fara ca eu sa fi manifestat vreun interes fata de aceasta problema, ca un asa-zis coleg de-ai nostri e la Timisoara, la meci... Ok, ok, dar cine e tipul si ce amestec am eu in viata si meciurile lui?! Duduia: "Cum nu-l stii?! E tipul inalt, cu ceasul ala mare, cu cristale pe margine!" Eu- privire tampa si reactie zero... Fix la ceasul omului m-am uitat, plus ca i-am dat si pantalonii jos ca sa vad ce eticheta poarta chilotii, sau daca pantalonii au captuseala in carouri cum imi place mie...


Concluziile nu-si mai au rostul... Va las pe voi sa cititi si sa va minunati, pentru ca eu am facut-o deja... Pentru cei ce se intreaba, da, in poza e un ceas... Mai frumos, sunt ferm convinsa, decat cel "cu cristale" al individului...


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De ce îmi vine să sparg televizorul când îl văd pe Berceanu

Itinerariul unei duminici de octombrie