Grădinărim la apartament

  Dat fiind că în grădina proprietate personală nu pot face prea mare lucru, din pricina frigului, dar şi a continuului şantier, m-am apucat de "grădinărit" în apartament. Mi-am zis că, pân' la urmă, dacă maman o face cu succes, eu de ce n-aş putea? Dintre reuşitele primăverii, azi vă prezint...

  ...Fasolea. Nu ştiu dacă v-am spus, şi nu, nu cred că v-am spus, am un pitic pe creier legat de fasole. Eu urăsc fasolea, nu o mănânc, nici boabe, nici păstăi, mi se pare ceva dezgustător, însă ador planta în sine. Iar dacă e şi soi din acela pătat, a căror boabe sunt mov, alb cu pete mov, sau roz cu picăţele mov, boabe care se formează din nişte flori roşii, cu totul splendide, atunci planta e o adevărată dragoste.
  În grădină n-am mai avut fasole de-acum 3 ani, din aceleaşi motive pomenite anterior. Am îngrijit-o şi în gradină de n-am mai putut- o săpam după fiecare ploaie, smulgeam atent orice buruiană, când a mai crescut i-am pus şi araci pe care să se întindă, ce să mai, o splendoare. Pe langă cea de arac, am mai avut un soi, din acela pitic, care nu necesită arac, fiind fasole pentru boabe.
Eh, şi ca să revin la activităţile din anul curent, în urmă cu vreo lună, am luat frumuşel un ghiveci în care am turnat nişte pământ, l-am udat, am pus nişte boabe de fasole... şi am aşteptat. În jur de 7 zile- începusem să mă îngrijorez că nu sunt bune boabele. A crescut într-o săptămână cât altele în 4, iar acum ghiveciul găzduieşte o adevărată tufă de fasole. Partea proastă e că nu e neam de arac, ci pitică. Pitică, pitică, dar simpatică.

...şi varza decorativă. M-am încăpăţânat încă de anul trecut să-mi fac şi eu una, dar am cumpărat seminţele, şi am uitat apoi să le pun în perioada potrivită. Aşa că, săptămâna trecută, le-am căutat, le-am şi găsit, le-am semănat într-un ghivecel, am udat în fiecare dimineaţă, şi... după două zile am găsit miracolul, scăldându-se sub soare. E încă mică, are doar două frunzuliţe, pe care le închide seara şi le deschide dimineaţa, dar are tulpina jumătate mov, jumătate verde, semn că e... varză!

Săptămâna viitoare, revin cu partea floristică a "gradinăritului" de apartament: săptămâna trecută am semănat nemţoaice, zorele şi crăiţe. Poze, tot săptămâna viitoare:).


Comentarii

Hiacint a spus…
Sunt Mihaela Butnaru, de la bookblog.ro, poti afla mai multe despre mine de acolo sau de pe blogul personal. Momentan lucrez la un studiu despre comunicarea pe bloguri si am nevoie sa imi raspunzi la 16 intrebari despre blogging. Daca te intereseaza sa participi la acest studiu, trimite-mi un e-mail la adresa mihaela.butnaru@gmail.com si iti voi da toate detaliile. Participind poti cistiga, prin tragere la sorti, un premiu surpriza.

Postări populare de pe acest blog

De ce îmi vine să sparg televizorul când îl văd pe Berceanu

Itinerariul unei duminici de octombrie