Amărăciunea unor oameni dublu amanetaţi

  Prima amanetare - viitorul tărişoarei noastre. Veniturile extraordinare ale bugetului de stat, provenite din împrumuturile interne şi din cel de la Fondul Monetar Internaţional, nu sunt nimic altceva decât amanetarea muncii generaţiilor viitoare. Să scriu mai mult de atât e de prisos.

 A doua amanetare - o să vă povestesc o mică întâmplare de azi. 
 Plecasem de-acasă, şi eram pe Calea Bucureşti când am primit un telefon de la o persoană care m-a rugat să-i trimit nişte acte prin fax. Dat fiind faptul că aveam actele la mine, şi ca să nu mă mai întorc până acasă, am ales să intru la o casă de amanet/ exchange, ca să trimit faxul. Mizeria de acolo era cruntă, aerul lipsea cu desăvârşire. În faţa mea, la rând, se aflau câteva persoane, femei în majoritate.
  La ghişeu se afla o femeie, între două vârste, care venise să-şi recupereze nişte cercei. A returnat banii, angajata casei de amanet i-a restituit pliculeţul cu cerceii, femeia şi i-a pus în urechi, a întrebat-o ce bijuterii mai are de recuperat, angajata i-a răspuns că mai are doar un lanţ şi un pandantiv, femeia i-a mulţumit, şi a plecat. 
 După doamna cu cerceii, a urmat o alta, care venise să-şi  prelungească contractul de amanet pentru nu-ştiu-ce bijuterie, a plătit nişte bani, dar mai adusese încă ceva- un lanţ, sau ceva de genul, ca să-l amaneteze. 
 La celălalt ghişeu, o bunică cu nepoata de mânuţă, restituia banii şi recuperase câteva bijuterii, tot într-un pliculeţ. Când a trecut pe lângă mine, am putut-o auzi răsuflând uşurată.

 Recunosc- deşi astfel de practici sunt curente în vremurile noastre, până azi nu mi-a fost dat să văd aşa ceva. Şi nici n-aş vrea să mai văd vreodată, şi cu atât mai puţin să simt pe pielea mea.


Comentarii

Cetateanul Popescu a spus…
Buna Oana,

sunt un blogger brasovean (cetateanulpopescu.blogspot.com), cu atitudine pro-liberala. Incercam, impreuna cu Lilick (lilick-auftakt.blogspot.com) sa organizam intalniri regulate intre noi, bloggerii si comentatorii de blog din Brasov (dar nu numai), cu oameni politici liberali, locali si de la centru. Primul pas - pentru care iti scriu - este sa organizam o prima intalnire intre noi, in care sa punem la punct detaliile viitoarelor blogmeeturi liberale. Este vorba de o intalnire in care sa vedem cati suntem, unde ii putem primi pe oaspeti, ce tematici am dori sa abordam etc. Te intereseaza sa participi?

Daca da, te rog scrie-mi pe adresa cetateanulpopescu@gmail.com. Poti sa spui ce-ti doresti, pe cine iti doresti sa intalnesti, disponibilitatea ta, temele preferate etc. In functie de raspunsurile primite voi reveni cu detalii.

Daca nu te intereseaza deloc, te rog sa ignori acest mesaj.

Daca nu te intereseaza, dar ai prieteni pro-liberali in atitudine, anunta-i. Poate ei vor fi interesati.

Multumesc,
Cetateanul Popescu
Octi a spus…
bine ai venit in lumea reala!

Postări populare de pe acest blog

De ce îmi vine să sparg televizorul când îl văd pe Berceanu

Itinerariul unei duminici de octombrie