De vară- ultime declaraţii

  Astăzi nu mi-am găsit locul. De câteva zile funcţionez de parcă aş fi un cronometru numai bun de măsurat cât a mai rămas din tine. Ziua de azi am sperat să o petrec sub raze de soare. N-a fost să fie aşa, şi nu din pricina mea, ştii că te iubesc nespus, ci din a altora, care s-au încăpăţânat să-mi strice până şi ziua de azi. Ultima, ultima... pană la anul. 

  De când mă ştiu, sfârşitul tău mă prost dispune, mă întristează, şi mă face irascibilă. Anul ăsta sfârşitul tău a fost frumos. A trecut aproape o săptămână fără să văd nori pe cer, şi, culmea, deşi îmi place ca adeseori să le urmăresc călătoria de pe albastrul lui, acum nu le-am simţit lipsa.

 Mi-ai fost dragă şi-n acest an. Şi pentru că ţi-am declarat iubirea, o să-ţi mai declar şi că tu eşti singura pentru care trec prin lunile reci. Prin toată iarna care mă chinuieşte cu haine multe şi cizme, zăpadă şi nas înroşit de frig. Esti singura care mă face să mă trezesc de dimineaţă cu un zâmbet mare pe chip, care mă face să nu mă mai satur de soare şi apă, care îmi dăruieşte multe verdeţuri şi fructe pe care le simt că îmi fac bine pentru că le mănânc. Eşti singura care mă face să mă trezesc în noapte şi să privesc la cerul înstelat, şi să ascult cântecul de greieri de sub fereastra mea. Eşti cea care îmi dăruieşte cele mai parfumate a cafea dimineţi, şi cele mai colorate apusuri.
 Şi de-ar fi să stau până mâine, tot n-aş reuşi să îţi explic îndeajuns de ce te iubesc. Mă tot gândesc că în niciun an nu a fost timp îndeajuns să îţi descopăr toate minunile, altminteri m-aş fi sufocat de dragul tău.

  Îţi mulţumesc pentru surprizele frumoase pe care mi le-ai dăruit, pentru toate florile parfumate, pentru iarba grasă şi verde în care am petrecut ore în şir, pentru toţi fluturii care au zburat în juru-mi, pentru ploaia de vară în care am alergat înspre casă desculţă, pentru că îmi umpluseşi încălţările cu apă; pentru toate dimineţile în care am păşit prin roua groasă cu clog-şii mei de grădină, pentru nopţile cu fulgere în care ai făcut un adevărat show de lumini, pentru zilele în care m-am topit de căldură, pentru că mă laşi să te iubesc simplu, în fiecare zi, ca să-mi fie numai bine peste vreo două luni, când voi privi înapoi spre tine.

  Pe curând, scumpa mea vară!




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De ce îmi vine să sparg televizorul când îl văd pe Berceanu

Itinerariul unei duminici de octombrie