Cum a început toamna

  ... Exact invers faţă de cum a început vara.
Deprimant, cu vreme urâtă, umezeală care face rău oaselor şi coafurii, cu stropi de ploaie care bat insistent în ferestre, mânaţi de vântul ce sufla mai ceva ca-n Bărăgan.
  
   Ieri, chiar în prima-i zi, toamna m-a plouat. Ieşisem să-mi aerisesc nervii şi să ascult o fântână arteziană- poate-poate mi-i liniştesc- când a început să plouă. Mărunt, rece, dar... neud, dacă mi-e permisă exprimarea. Ploaia nu uda. Neavând umbrelă (ah, urăsc umbrelele!), am ajuns acasă cu doar câţiva stropi, şi aceia pe pielea pantofilor. Presupun că şi ea- apa- era îngheţată.
  Azi, soare, ploaie, soare, nori, ploaie, vânt, muuult vânt zgomotos. Urât de tot, mai ales că la Bâlea a şi nins, ba mai mult, s-a blocat şi Transfăgărăşanul din pricina zăpezii.
   
  După ce că vara asta mi s-a părut incredibil de scurtă şi, pe alocuri, prefăcută, toamna aleargă şi ea. În galop. Pe trotuare am zărit deja frunze. Multe frunze, care arată mai degrabă a frunze de octombrie. Lumea s-a îmbrăcat, gros, poate prea gros şi prea devreme. Să nu uităm că locuim, totuşi, la munte, iar la temperaturi de -20 de grade cu ce ne vom mai îmbrăca?!

  Singurele lucruri bune din începutul ăsta forţat de toamnă sunt portofelele cu dovlecel pe care le-am copt astă-seară. De prezentat nu am cum să vi le prezint, pentru că n-am apucat să le fac nicio poză.

  Toamnă lungă şi frumoasă, dragilor! 



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De ce îmi vine să sparg televizorul când îl văd pe Berceanu

Itinerariul unei duminici de octombrie